Mitä murheita sopii odottaa. 2107, 1.7i vm 96

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
tjoki

Mitä murheita sopii odottaa. 2107, 1.7i vm 96

Viesti Kirjoittaja tjoki »

Hei!
Juuri tässä päädyin ostamaan kyseisen auton. vm -96 olevan 2107 larpan. 1700i koneella. Larppa on katsastettu tänä aamuna vailla murheita. Ajettu 75tkm. Omistaja kuoli alta pois, auto jäi tarpeettomaksi -> sai uuden omistajan, minut. Liityin lada kerhoonkin sillä onhan tässä nyt jotenkin nostalginen auto tullut hankittua. ELI, millaisiakohan vikoja on odotettavissa, ja mitä kannattaa zekkailla ettei petä kulkupeli alta? Muita mielipiteitä/kokemuksia tästä mallista...
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pakoputken joudut varmaan jossain vaiheessa vaihtamaan :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jos vaihtaa heti öljyt ja suotimet (milloin lie viimeksi tehty??) niin käyttöautoa riittää pitkäksi aikaa. Pitää pitää lähinnä korista huolta ja muistaa toi ruosteen esto käsittely.

Pitää pestä heti kun on likainen (niinkuin kaikki autot) ja jos mahdollista niin katoksessa.
Lada rules
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

hyvää huoltoa ja aitosi on ikuinen 8)
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
igorman

Viesti Kirjoittaja igorman »

minulla on tällä hetkellä Ladassa sellanen vika, että kun kiihdyttää kovasti tai kaasu pohjassa, niin nykii aivan mahottomasti ja samalla booaa. vika on sillon kun moottori on lämmin. mikä mahtaa olla vikana?. Lamda anturin pitäs olla ehjä. Lada on 1700i.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

igorman kirjoitti:minulla on tällä hetkellä Ladassa sellanen vika, että kun kiihdyttää kovasti tai kaasu pohjassa, niin nykii aivan mahottomasti ja samalla booaa. vika on sillon kun moottori on lämmin. mikä mahtaa olla vikana?. Lamda anturin pitäs olla ehjä. Lada on 1700i.
Lambdalla tossa ei varmaan ole paljoakaan tekemistä. Viittaisi, että kipinä pätkii tai katkeilee polttoaineen tulo :? Polttoaineen suodattimen kunnosta voisi ehkä aloittaa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ruisku matukassa oli tuo samainen ongelma joka sitten korjautu suodattimen vaihdolla...
Lada110
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

mulla oli 1700i samaa nykimistä jolloin vaihdoin suosiolla tulpat,ilman suod. sekä polttoaine suod. ja alko taas toimimaan!
Yks mikä myös auttaa jos noilla ed. mainituilla ei korjaannu niin kaasarin puhditus spray jolla saa kanavat ruiskusta auki ja suuttimen toimimaan.
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Ei noilla kilometreillä pitäis mitään isompaa ilmetä, jos on huollettu asianmukaisesti. Siis myös alustan nipat ja takajarrupaineen säädin rasvattu. Mutenkin huolto-ohjelma taitaa olla enempi kohteita sisältävä kuin "länsiautoissa" ja huoltovälit lyhempiä.
Kun menee satatuhatta rikki alkaa tulla pikku hiljaa vähän isompia, riippuen tietenkin ajosta. Ei nekään kalliita ole, mutta vaatii aikaa jos itse tekee tai rahaa jos teettää.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Bregade
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bregade »

Joo mulla meni 100.000 rikki just omassa '95 1700i:ssä. Meni viikko eteenpäin niin ensimmäisen kerran historiassa se kojelaudan kello teki stopin. Nyt se tosin taas toimii.

Mulla on myös semmoinen ongelma, että kaasu ei ole kovinkaan lineaarinen. Ensin saa painaa jonkunverrna poljinta eikä mitään tapahdu, sitten yhtäkkiä katsotaan kengurun loikkaa.

Paska mikä paska. Tavoite on, että juhannukseen mennessä se on kiedottu nätisti jonkun männyn ympäri tai ajan suoraan tarastejärvelle.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Bregade kirjoitti:Joo mulla meni 100.000 rikki just omassa '95 1700i:ssä. Meni viikko eteenpäin niin ensimmäisen kerran historiassa se kojelaudan kello teki stopin. Nyt se tosin taas toimii.

Mulla on myös semmoinen ongelma, että kaasu ei ole kovinkaan lineaarinen. Ensin saa painaa jonkunverrna poljinta eikä mitään tapahdu, sitten yhtäkkiä katsotaan kengurun loikkaa.

Paska mikä paska. Tavoite on, että juhannukseen mennessä se on kiedottu nätisti jonkun männyn ympäri tai ajan suoraan tarastejärvelle.
Vai oikein paska, kymmenen vuotta vanha auto ja kello ei oo yhdesti toiminut :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin