Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei päästötesti ohjelma varsinkin lehdistön koeajoon menevään autoon että voivat sitten kehua ohituskiihtyvyyttä ja vastausta kaasuun..
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Audikin jo tunnusti huijanneensa.
Kyllä ihmetyttää tuollainen hölmöily, jos kerran on ollut tiedossa, että jenkeissä tehdään normaaliajossa pistokokeita tyyppikatsastuksen lisäksi ja se että jo kuorma-automerkkejä on ehtinyt pölähtää aikaisemmin samasta asiasta.
Tulee mieleen Lahden kisat - "eihän Hemohessi näy testeissä" ja Kari-Pekka Kyrön loppusanat: "Amatöörien puuhastelua".
Kyllä ihmetyttää tuollainen hölmöily, jos kerran on ollut tiedossa, että jenkeissä tehdään normaaliajossa pistokokeita tyyppikatsastuksen lisäksi ja se että jo kuorma-automerkkejä on ehtinyt pölähtää aikaisemmin samasta asiasta.
Tulee mieleen Lahden kisat - "eihän Hemohessi näy testeissä" ja Kari-Pekka Kyrön loppusanat: "Amatöörien puuhastelua".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
^ Odotellaan jos Shelliltä löytyy vinkkiä, vaikka salkku tjsp!
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Objects in the mirror are closer than they appear.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Tai jos vaikka Boschin parkkihallista Stuttgartissa löytyisi hylätty tietokonesalkku "set up" huijausohjelmistoineen. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Eiköhän se ohjelma löydy kaikista FAG konsernin tuotteista.samarai kirjoitti:Audikin jo tunnusti huijanneensa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Skoda kärysi.samarai kirjoitti:Audikin jo tunnusti huijanneensa.
Skandaali paisuu entisestään: Myös yli miljoonassa Skodassa huijausohjelma
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... ma/5333706
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Olen vaan ihmetellyt sitä kun tästä oli jo joku vuosi sitten juttua kuinka ilmoitetut ja todelliset päästöt eivät vastaa toisiaan, että miksi se ei silloin johtanut mihinkään? No tuskin Euroopassa nytkään muuta tapahtuu kuin että syylliset pyytää anteeksi ja Saksa etunenässä Merkkel EU:n kanssa myöntää VW:le "hätärahoitusta" kriisinhallintaan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Koko Jevro Sojuz on pitkään pyörinyt Saksan autoteollisuuden menestyksen varassa. Ei taida kohta olla Merkkeleilläkään varaa jakaa hätärahoituksia yhtään mihinkään jos siellä aarrelaiva uppoaa pohjaan ja Suomi-poika alkaa silloin maksaa viuluja. Kiittäkäämme Paavo Lipposta ja Sauli Niinistöä!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Tuskin noille autoille mitään tehdään euroopassa, lakaistaan maton alle vain. Trafi sanoi just ylellä ettei he tiedä mikä moottori Vw autossa on, ei voi lukuja kertoa. Kumma kun katsiasemilla tunnetaan kyllä 99% varmuudella esimerkiksi Suzuki PV mopon 49 kuution läpätön sylinteri heti. Eikä mene läpi jos väittää että aina tässä on tällänen läpällinen ollu, löytyy paperi missä lukee muuta. Onko ne auton osien E-tyyppikooditkin sitten juksutusta? Nehän täytyy olla kohillaan vm. 1997 eteenpäin joka nippelissä joka vaikuttaa johonkin.
Minusta jotenkin tuntuu että noilla päästötesteillä ei oikein ole autoa käyttävien ihmisten hyväksyntää. Haisee liikaa viherpesulta valtiovallan ja isojen autovaltioiden taholta kun kukaan ei myy pakokaasua pullossa autottomille terveyssyistä.
Tiukentuvat normit antaa sopeutumisaikaa autotehtaille ja jälleenmyyjille uuteen tekniikkaan kun voivat myydä vanhaa sontaa uusissa kuorissa ja aikaistakin lyhemmällä eliniällä. Sitten normit on jonkinlaista omien markkinoiden suojelua kilpailulta esim. japseja ja kiinalaisia vastaan kun saa edes huonommat numerot `niille´.
Taisi tulla vaan hivenen liian tiukat rajat auton käytettävyyden kannalta..
Ihmettelen myös niitä autoja jotka läpäisevät euro 5 normin pelkän hiukkassuodattimen turvin, typen oksidit pidetään kurissa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä ilman ureaa. Miten on mahdollista ettei moottori ole nokea täynnä jo ennen 100tkm ajoa? sen läpi pitää mennä järjettömästi pakokaasua sekä nokea kun kierrätysaste on jotain 85% pakokaasusta uusintakierrokselle tyhjäkäynnillä ja kuormalla vähempi. Siis jos asiat ovat niin kuin niiden pitäisi olla.
Minusta jotenkin tuntuu että noilla päästötesteillä ei oikein ole autoa käyttävien ihmisten hyväksyntää. Haisee liikaa viherpesulta valtiovallan ja isojen autovaltioiden taholta kun kukaan ei myy pakokaasua pullossa autottomille terveyssyistä.
Tiukentuvat normit antaa sopeutumisaikaa autotehtaille ja jälleenmyyjille uuteen tekniikkaan kun voivat myydä vanhaa sontaa uusissa kuorissa ja aikaistakin lyhemmällä eliniällä. Sitten normit on jonkinlaista omien markkinoiden suojelua kilpailulta esim. japseja ja kiinalaisia vastaan kun saa edes huonommat numerot `niille´.
Taisi tulla vaan hivenen liian tiukat rajat auton käytettävyyden kannalta..
Ihmettelen myös niitä autoja jotka läpäisevät euro 5 normin pelkän hiukkassuodattimen turvin, typen oksidit pidetään kurissa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä ilman ureaa. Miten on mahdollista ettei moottori ole nokea täynnä jo ennen 100tkm ajoa? sen läpi pitää mennä järjettömästi pakokaasua sekä nokea kun kierrätysaste on jotain 85% pakokaasusta uusintakierrokselle tyhjäkäynnillä ja kuormalla vähempi. Siis jos asiat ovat niin kuin niiden pitäisi olla.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Näin varmasti on päässyt käymään. Enkä oikein ymmärrä minkä takia noita dieselmoottoreita on ylipäätänsä pitänyt henkilöautoihin tuossa määrin alunpitäen alkaa varustamaan? Vielä joku aika sitten se oli lähinnä raskaamman liikenteen käytössä. Nyt pieniin kippoihinkin pitää niitä tehdä ja ei saadakaan niiden kanssa päästöjä pienennettyä.rotsi4 kirjoitti:
Taisi tulla vaan hivenen liian tiukat rajat auton käytettävyyden kannalta..
Näissä jutuissa tapahtuu varmaan alkujaan myös paljon tehtaiden lobbausta. Joku aika sitten kun oli juttua puulämmityksen saastuttavuudesta niin oliko se joku VTT:n tutkija, niin vertasi avotakkoja ja vanhoja kakluuneja keskenään samanlaisiksi "ympäristön pilaajiksi" ja kehotti uusimaan niitä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Koska hiilidioksidi?samarai kirjoitti: Näin varmasti on päässyt käymään. Enkä oikein ymmärrä minkä takia noita dieselmoottoreita on ylipäätänsä pitänyt henkilöautoihin tuossa määrin alunpitäen alkaa varustamaan? Vielä joku aika sitten se oli lähinnä raskaamman liikenteen käytössä. Nyt pieniin kippoihinkin pitää niitä tehdä ja ei saadakaan niiden kanssa päästöjä pienennettyä.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Voi olla, en tiedä asiasta sen tarkemmin. Tuntuu vain, että tässä bensakoneiden vaihtamisessa dieseleihin on menty ojasta allikkoon ja kun mennään sutta pakoon niin silloin voi tulla karhu vastaan. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Se nokihan poltetaan sieltä loukusta auton omaa polttoainetta käyttäen lisärikastuksella määrävälein, se tosin on johtanut suurempiin kulutuslukemiin kuin kilpailioilla ( VW ), mutta kun olisivat keksineet saman konstin niin myyntikin olisi ollut FAG konsernin luokkaa, eli tähän sopii vanha viisaus jonka kuulin joskus yhdeltä automyyjältä, eli autokauppa perustuu aina jommankumman puoleiseen huijaukseenrotsi4 kirjoitti:
Ihmettelen myös niitä autoja jotka läpäisevät euro 5 normin pelkän hiukkassuodattimen turvin, typen oksidit pidetään kurissa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä ilman ureaa. Miten on mahdollista ettei moottori ole nokea täynnä jo ennen 100tkm ajoa? sen läpi pitää mennä järjettömästi pakokaasua sekä nokea kun kierrätysaste on jotain 85% pakokaasusta uusintakierrokselle tyhjäkäynnillä ja kuormalla vähempi. Siis jos asiat ovat niin kuin niiden pitäisi olla.

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Saatiinhan ne vanhat romut paaliin saastuttamasta näiden puhtaitten tieltä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.