Takavetoisen moottorin kannatinkumit

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Takavetoisen moottorin kannatinkumit

Viesti Kirjoittaja degen »

Kertokaapas viisaammat, onnistuuko takavetoiseen 21043 combiin moottorin tukikumien vaihto miten helposti? Riittääkö pelkkä moottorin ylöspäin tunkkaaminen ilman mitään purkamisia, jotta tukikumit mahtuvat tulemaan pois?
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Takavetoisen moottorin kannatinkumit

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ei tarvitse purkaa muuta. Toki takaisin laitossa kiva olla kaveri ohjaamassa "tappia reikään" kun moottoria laskee.
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Takavetoisen moottorin kannatinkumit

Viesti Kirjoittaja degen »

Joo. Öljypohja kestänee nostamisen?
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
virtain
Viestit: 1136
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Takavetoisen moottorin kannatinkumit

Viesti Kirjoittaja virtain »

Kestää, mutta kannattaa laittaa nostimen/öljypohjan väliin vaikka laudanpalanen :wink:
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2032
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Takavetoisen moottorin kannatinkumit

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Muistaakseni vaati, että löysää molemminpuolin kumit ja sittenkin tunkkaa öjypohjasta vähän sivusta ja vaihtaa ensin toisen puolen, eikä molempia yhtäaikaa.
Kaasaripelissäkin vähän huonossa kulmassa ne yläpuoliset mutterit, että itse saanut sopimaan vain 3/4 koon räikän ja hylsyn. Axtecissa saattaa olla vielä enemmänkin rojua tiellä, etten tiedä mahtuuko avaamaan muttereita.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Vastaa Viestiin