Tahtoo veivin!
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Sivusta seuranneena homma menee muilta osin osapuilleen niin, että virta poi päältä ja ryyppy täysillä pyöritetään ehkä pari kierrosta, ja haetaan johonkin pyttyyn puristuksen alkukohta paikalleen. Sitten virta päälle, ja riuhtaistaan se yksi sylinteri puristustahdin ylitse. Jos ei lähde, niin toistetaan kuviota. Tekniikoita voi olla tietty muitakin.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Terve!
Ladaa en ole koskaan kammella käynnistänyt, GAZ 66:n kylläkin ja useasti, vaikka olenkin hartiaton ruipelo. GAZ 66:ssa on 4,3 litran V8.
- käsijarru päälle
- tarkista kahteen kertaan, että vaihde on vapaalla
- laita ryyppy sopivasti päälle (enemmän kuin normaalisti)
- pyöräytä kammella kaksi kertaa, kuten alla selostan
- vähennä ryyppyä sopivaksi
- kytke vasta nyt sytytysvirta
- pyöräytä kammella
Jos kaikki on kunnossa ym, moottori käynnistyy ongelmitta.
ERITTÄIN TÄRKEÄÄ:
Käynnistä aina nostamalla kampea, älä koskaan painamalla kampea alas!
(Jos moottori potkaisee takaisin, kyynärpääsi tai kampi halkaisee pääsi.)
Pidä peukalo samalla puolella kampea kuin muut sormet!
(Jos moottori potkaisee takaisin, saat etsiä irronneen peukalosi lähimaastosta.)
Aloita käynnistyspyöräytys siten, että kampi osoittaa alaviistoon. Pidä käsivarsi hieman koukussa, jos suinkin jaksat. Kyykisty ja ota tarvittava voima reisilihaksistasi (jotka ovat aivolihaksen jälkeen ihmisen toiseksi vahvimmat).
Suotavaa on, että sytytyksen perusennakko ei ole liian aikaisella.
***
Tiesithän, että vasta neuvostoinsinöörit kehittivät kammen nykyiseen mutkamuotoon. Kapitalistinen insinööri ei välittänyt työläisen oloista ja pakotti käyttämään esimerkiksi suorakampista tahkoa. Kyllä se nöyryytti proletaaria!
***
menestystä
SvS
Ladaa en ole koskaan kammella käynnistänyt, GAZ 66:n kylläkin ja useasti, vaikka olenkin hartiaton ruipelo. GAZ 66:ssa on 4,3 litran V8.
- käsijarru päälle
- tarkista kahteen kertaan, että vaihde on vapaalla
- laita ryyppy sopivasti päälle (enemmän kuin normaalisti)
- pyöräytä kammella kaksi kertaa, kuten alla selostan
- vähennä ryyppyä sopivaksi
- kytke vasta nyt sytytysvirta
- pyöräytä kammella
Jos kaikki on kunnossa ym, moottori käynnistyy ongelmitta.
ERITTÄIN TÄRKEÄÄ:
Käynnistä aina nostamalla kampea, älä koskaan painamalla kampea alas!
(Jos moottori potkaisee takaisin, kyynärpääsi tai kampi halkaisee pääsi.)
Pidä peukalo samalla puolella kampea kuin muut sormet!
(Jos moottori potkaisee takaisin, saat etsiä irronneen peukalosi lähimaastosta.)
Aloita käynnistyspyöräytys siten, että kampi osoittaa alaviistoon. Pidä käsivarsi hieman koukussa, jos suinkin jaksat. Kyykisty ja ota tarvittava voima reisilihaksistasi (jotka ovat aivolihaksen jälkeen ihmisen toiseksi vahvimmat).
Suotavaa on, että sytytyksen perusennakko ei ole liian aikaisella.
***
Tiesithän, että vasta neuvostoinsinöörit kehittivät kammen nykyiseen mutkamuotoon. Kapitalistinen insinööri ei välittänyt työläisen oloista ja pakotti käyttämään esimerkiksi suorakampista tahkoa. Kyllä se nöyryytti proletaaria!
***
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!