V-lootako menossa?
V-lootako menossa?
Pikkumurhetta pukkaa uskolliseen palvelijaan, 2107 vm -92, ajettu 124tkm.
Pari viikkoa tehnyt jo seuraavaa:
Pienillä kierroksilla (tyhjäkäynnillä) kuuluu normaalin Ladan lootahurinan lisäksi epämääräistä rousketta, joka loppuu, kun painaa kytkinpedaalin pohjaan.
Vaihteet toimii ihan normaalisti.
Tänään revittelin hieman yli satasta, 5-vaihteella tuntuu vaihdekepissä jonkin verran tärinää.
Viittaavatko nuo oireet veelootaan, voisiko vika olla kytkimen puolella.
Vaunu on muutoin priimakunnossa, jotakuinkin ruosteeton, just katsastettu ja varustettu mm. Webastolla.
Eli: löytyiskö tarvittaessa toimivaa vaihdelaatikkoa? Ja löytyiskö jopa laittajakin kohtuuhinnalla?
Auto on Kouvolassa.
Terv. TeePee, puh. 040-5630390
Pari viikkoa tehnyt jo seuraavaa:
Pienillä kierroksilla (tyhjäkäynnillä) kuuluu normaalin Ladan lootahurinan lisäksi epämääräistä rousketta, joka loppuu, kun painaa kytkinpedaalin pohjaan.
Vaihteet toimii ihan normaalisti.
Tänään revittelin hieman yli satasta, 5-vaihteella tuntuu vaihdekepissä jonkin verran tärinää.
Viittaavatko nuo oireet veelootaan, voisiko vika olla kytkimen puolella.
Vaunu on muutoin priimakunnossa, jotakuinkin ruosteeton, just katsastettu ja varustettu mm. Webastolla.
Eli: löytyiskö tarvittaessa toimivaa vaihdelaatikkoa? Ja löytyiskö jopa laittajakin kohtuuhinnalla?
Auto on Kouvolassa.
Terv. TeePee, puh. 040-5630390
Tyhmyyden edessä itse jumalatkin omat voimattomia
- pappa- igor
Mitä siel tapahtuu?
Eli mitä Ladan mekaanisessa sielussa tapahtuu, kun painaa kytkinpolkimen pohjaan?
Joku Esson baarin ikkunapöydässä kertoi, jotta vaihdelaatikon pääakseli pysähtyy. Ja siitä johtuisi tuo murinan poistuminen. Jos vähän yleissivistävää tietoa saisi lisää?
Kiitos etukäteen!
TeePee
Joku Esson baarin ikkunapöydässä kertoi, jotta vaihdelaatikon pääakseli pysähtyy. Ja siitä johtuisi tuo murinan poistuminen. Jos vähän yleissivistävää tietoa saisi lisää?
Kiitos etukäteen!
TeePee
Viallinen painelaakeri alkaa normaalisti kylläkin möykätä vasta kytkintä painettaessa, joten siinä ei varmaankaan ole mitään vikaa jos ääni poistuu kytkintä polkaisemalla.
Kaikki äänet jotka kuuluvat kytkin ylhäällä ja sitä painettaessa taukoavat, tulevat vaihdelaatikosta joten siellä piilee rouskeen aiheuttaja.
Kaikki äänet jotka kuuluvat kytkin ylhäällä ja sitä painettaessa taukoavat, tulevat vaihdelaatikosta joten siellä piilee rouskeen aiheuttaja.
Tähän samaan sitä on päädytty "Esson baarissakin"
Toinen sanoo vian olevan kytkimessä, toinen lootassa.
Täsmennykseksi vielä, rohina häviää painaessani kytkinpolkimen pohjaan, mutta palaa saman tien vapauttaessa samaisen vekottimen.
Eli tyhjäkäynnillä 800-1200 kierroksilla, ääni kuuluu, pikkuisen kaasua laittamalla, vaikkapa 2000-2500 ääni ei kuulu.
Mene ja tiedä, remppa kuitenkin maksaa vähäsen ja teen sen joka tapauksessa. Oppia ikä kaikki.
Kommentit edelleen tervetulleita.
TeePee
Toinen sanoo vian olevan kytkimessä, toinen lootassa.
Täsmennykseksi vielä, rohina häviää painaessani kytkinpolkimen pohjaan, mutta palaa saman tien vapauttaessa samaisen vekottimen.
Eli tyhjäkäynnillä 800-1200 kierroksilla, ääni kuuluu, pikkuisen kaasua laittamalla, vaikkapa 2000-2500 ääni ei kuulu.
Mene ja tiedä, remppa kuitenkin maksaa vähäsen ja teen sen joka tapauksessa. Oppia ikä kaikki.
Kommentit edelleen tervetulleita.
TeePee
ilmeisesti kyseessä 5-vaihteinen loota
vaihda laatikkoon jäykempi öljy 90-120 eli sama öljy mitä käytetään raskaankaluston vaihteistoissa sen ääntä vaimentava kyky on huomattavasti parempi mitä normaalin 70-90 vaihteistoöljyn on
sillä ladan alkuperäinen öljy on paksumpaa mitä huolto-ohjeet sanoo
minulla nimittäin loota rupesi heti öljynvaihdon jälkeen pitämään ääntä kun laitoin nuo normaalit 70-90
vaihda laatikkoon jäykempi öljy 90-120 eli sama öljy mitä käytetään raskaankaluston vaihteistoissa sen ääntä vaimentava kyky on huomattavasti parempi mitä normaalin 70-90 vaihteistoöljyn on
sillä ladan alkuperäinen öljy on paksumpaa mitä huolto-ohjeet sanoo
minulla nimittäin loota rupesi heti öljynvaihdon jälkeen pitämään ääntä kun laitoin nuo normaalit 70-90
Jo selvis
Kävin vaihtamassa öljyt lootaan.
Sieltähän se murhekin löytyi. Vanhat öljyt olivat kovin harmahtavan sävyiset. Toivottavasti pysyy kasassa sen aikaa, että vaihtolootan jostain löydän.
Korjauspuuhiin ei liene kannata ryhtyä.
Onko niitä laatikoita kuinka montaa mallia?
Oisko jollakin näillä kulmilla joutilasta?
Sieltähän se murhekin löytyi. Vanhat öljyt olivat kovin harmahtavan sävyiset. Toivottavasti pysyy kasassa sen aikaa, että vaihtolootan jostain löydän.
Korjauspuuhiin ei liene kannata ryhtyä.
Onko niitä laatikoita kuinka montaa mallia?
Oisko jollakin näillä kulmilla joutilasta?
Loota ja kytkin
"markku" Jos vaihdat kytkimen......mulla olisi tiedossa.PS:uusi sis laakerin asetelma ja levy, 45 e
Pidän mielessä, nakkaa kaiken varalta numero.
Katso myös seuraava viesti.
Pidän mielessä, nakkaa kaiken varalta numero.
Katso myös seuraava viesti.