Ozoni leikkii axtekkia

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No sit se on varmaan pois. Mutta eihän sen puuttuminen itsessään joutokäyntiä aiheuta.

Vähän toi kukkassumutintemppu epäilyttää :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Voit sinä sitä vettä suoraan pullostakin lorottaa kunhan muistat olla lomottamatta liikaa kerralla. Sanoisin nyrkkisäännöksi, että kaasuttimeen tulisi kaataa vettä tulitikun vahvuisena norona.
Avatar
pressa
Viestit: 10538
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tästä vesipesustahan on ollut täällä ennenkin juttua
ja silloinhan todettiin että useat olivat huomanneet selvän parantumisen tyhjäkäynnissä ja kierrosherkkyydessä/tehossa
lisäksi juuri jälkikäynti oli kadonnut
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Juu kyllä koneen sisuksien vesipesusta on havaittavaa hyötyä. Minä yleensä ennen kone remonttiakin suoritan sen, koska puhtaita osia on mukavampi käsitellä (siis jos kone vaan käy). Eikä stä koneelle mitään vaaraa ole kun ei lan nopeasti lorota, sumupullolla ei sitä vaaraa ole päin vastoin hiukan enemmän pitäisi mennä.

Hiluxissa mulla on homma han automaattinen eli korkeapaine pumppu ja suutin ahtoputkessa, vettä menee noin 0.5litraa minuutissa ahtojen noustessa yli 0.9bar. Hommalla on 2 perustarkoitusta 1. Jäähdyttää ahtoilmaa 2. estää mäntien nokeentuminen. Viritetyissä dieseleissä on vaarana että mäntie yläosan ja sylinterin väliin muodostuu kovaa nokikarstaa, kun kylmä kone käynistetään niin mäntä lämpölaajenee sylinteriä nopeammin ja on vaarana että noki aiheuttaa kiinnileikkaamisen.

Ladassa olen tyytynyt toistaiseksi vain ajoittaiseen manuaaliseen ruiskutteluun 1.5litran pullolla jonka korkkiin on porattu 3mm reikä. Tietenkin aina joskus lada haluaa hoitaa sen myös ihan itse sylinterikerrallaan :wink: sitä kutsutaan myös kannen tiivisteviaksi.
Kuva
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ongelma tuntuu olevan se, että tyhjäkäyntiruuvi ryömii ulospäin. Onko mitään näppärää patenttia tulpata se paikoilleen?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10538
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

pieni o-rengas reikään
tai kasta jenka siirappiin ennen paikalle laittoa
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Nonnis kirjoitti:Ongelma tuntuu olevan se, että tyhjäkäyntiruuvi ryömii ulospäin. Onko mitään näppärää patenttia tulpata se paikoilleen?
Siitä ruuvista puuttuu kaiketi se orkkis muovinen pidätinholkki?
Minä otin 5mm pätkän kosaanipullon kaasuletkua ja halkaisin siitä uuden holkin. :wink: Jo herkesi pruuvi pyörimästä omia aikojaan.

Tosin mulla se imi sen aina kiinni, varsinkin kovan kiihdytyksen jälkeen vehje sammua töksähti... :roll:
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Joo siitä puuttuu se muovisysteemi, seosruuvissa sentään semmonen on.

Entäs jos vaan ruuttais silikoonia väliin? :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Omassa weeberissä tyhjäkäyntiruuvi pyrli myös aukeamaan. Ihan normi bostik-liima on nyt auttanut sellaisen neljän tunnin moottorin käytön ajan.

Joka jätkällä (ja muillakin remontti-ihmisillä) sitä bostikkia varmaan on.
Vastaa Viestiin