Juu kyllä koneen sisuksien vesipesusta on havaittavaa hyötyä. Minä yleensä ennen kone remonttiakin suoritan sen, koska puhtaita osia on mukavampi käsitellä (siis jos kone vaan käy). Eikä stä koneelle mitään vaaraa ole kun ei lan nopeasti lorota, sumupullolla ei sitä vaaraa ole päin vastoin hiukan enemmän pitäisi mennä.
Hiluxissa mulla on homma han automaattinen eli korkeapaine pumppu ja suutin ahtoputkessa, vettä menee noin 0.5litraa minuutissa ahtojen noustessa yli 0.9bar. Hommalla on 2 perustarkoitusta 1. Jäähdyttää ahtoilmaa 2. estää mäntien nokeentuminen. Viritetyissä dieseleissä on vaarana että mäntie yläosan ja sylinterin väliin muodostuu kovaa nokikarstaa, kun kylmä kone käynistetään niin mäntä lämpölaajenee sylinteriä nopeammin ja on vaarana että noki aiheuttaa kiinnileikkaamisen.
Ladassa olen tyytynyt toistaiseksi vain ajoittaiseen manuaaliseen ruiskutteluun 1.5litran pullolla jonka korkkiin on porattu 3mm reikä. Tietenkin aina joskus lada haluaa hoitaa sen myös ihan itse sylinterikerrallaan

sitä kutsutaan myös kannen tiivisteviaksi.