ladan oikea vfts kone

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

ladaracing pori kirjoitti:Niin pienestä se on joskus kiinni,hyvä että löytyi heposia helposti lisää.
Taitaa olla aikalailla erimmoinen ajettava nyt?? 8)
Ton heppamäärän lisäyksen huomaa jo persuksissa :lol: :lol:
En ole vielä hirveästi kerennyt testaamaan, mitä nyt tuossa kotitiellä kiihdytellyt niin kyllä se persuksissa tuntuu! :) vaihteetkin tuntuu paljon paremmilta kun kiertää korkeammalle. Alhaaltahan nuo tehot hieman laimenivat mutta ei mitenkään radikaalisti, vielläkin on mukavan laajatehoinen kone ajaa :wink: .
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
sps1

Viesti Kirjoittaja sps1 »

Jaa vai 180-190 hv ootte saaneet Ladan rallimoottoreista tehoa :shock: Aika kunnioitettavia teholukemia. Kertokaas vähän missä ja millaisissa penkeissä on jarruteltu. Porin suunnalla ajeli VFTS Ladalla joskus kaveri nimeltään P.Mäkinen ja hänen Ladassaan oli sellainen kone mitä ei ole vielä tullut vastaan toista ja siitä koneesta mitattiin kaasareilla n.160 hv

Tulipa itsekin joskus ostettua Lada VFTS joka oli palvellut Joel Tammekaa tehtaan kilpajoukkueessa ja muistan elävästi ne hurjat tarinat siitä kuinka näiden Neuvostoliittolaisten "ammattilaiskuskien" autoissa oli ihan tolkuttoman tehokkaita moottoreita. Hurjimmat huhut kertoivat että niissä olisi jopa 200 heppaa :lol: Voin kuitenkin kertoa että ei ollut ihan niin paljoa :wink: Itse asiassa jäi aika paljon alle sen 200 hv:n.

Tällä hetkellä tuossa autossa on moottori mikä on tehty ns. tämänpäivän kilpaosilla eikä muuten ole siinäkään tehoa kuin juuri ja juuri yli se 150 hv. Siis koneessa ei ole ruiskua eikä mitään suorasytkää.

Suomeen tuotiin joskus aikanaan Virosta Harju Kek rally teamin käyttämä Lada VFTS josta mitattiin moottorista tehoa n.150hv

Valvoline rallissa oli ajamassa nuori kaveri Virosta nimeltään Rainer Aus ja hänen VFTS Ladassaan oli keulalla 1860 kuutioinen moottori ja siinä oli tehoa n.170 hv.


Mutta se kenellä on Ladan moottori missä on oikeasti yli tuo 160 hv saa olla tyytyväinen itseensä ja moottoriinsa.

Tuossa pari vuotta sitten tapasin tuolla kisoissa kaverin joka ihmetteli sitä että silloin ajamassani F ryhmän 1300 Opel Corsassa oli tehoa "vain" 130hv kun hänen 1300 kuutioisesta Kent moottorisesta Escortistaan oli mitattu jossain penkissä pohjanmaan perukoilla huimat 180 heppaa.
Kummassa mahtoi olla oikeasti eroa? Penkissä vai moottorissa :wink:

Nämä yllämainitut Ladojen ja Ooppelin hevosvoimat ovat siis nykyaikaisissa penkeissä mitattuja eivätkä ole mitään perstuntumalla arvailtuja tehoja.
Viimeksi muokannut sps1, 5.11.2005 7:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kent

Kone

Viesti Kirjoittaja kent »

Ite joskus autoja penkittänyt ja paras oli kun toinen penkki antoi 190 heppaa koneelta ja mitään tekemättä, ai niin bentsiiniä lisää tankkiin ja toinen penkki näyttikin sitten jo 168heppaa ja samaa Teboilin litkua tankkiin lorotin, et semmosta. Tuo 180-190 heppaa 1.6 larpasta kuulostaa aika huimalta, ruppee pian noi GT Corolla poijaat jäämään jalkoihin :D
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Voi voi kun noi gt-corollat menevät jo teholuvuissa 220hp
Mutta kehitys kehittyy Eskoseni.
Muistan kyllä sinut Sps1,sun koneeshan teki hessu vai kuinka.
Itse luotan koneen teossa ns.Hannukaisen oppeihin,ei ole tarvinnut valittaa tehon puutetta.
Tottakai tehopenkeissä on eroja mutta mitä sitten,ei kai se ole sun puurolautaselta pois jos joku käy jossain muualla kuin siellä yhdessä ainoassa oikeassa paikassa Noormarkussa. :lol: :lol:
kent

Viesti Kirjoittaja kent »

Joo kyllä GT Corollan koneista otetaan vieläkin huimempia hummia mutta ohan se sentään 2 nokkanen kone ja tuplaten venttiileitä. Kyllä tietty penkeissä suuria eroja ja jos autoa joku myy, niin aina kysytään että mis penkissä penkitetty. Onkos noi 180-190 heppa luvun Ladat kaasarikoneita??Eikä niillä tehoilla kisoja voiteta ne on vaan niitä kapakassa kovia teholukemia kerskumalla ajettavia laitteita, jokka koko ajan palasina, pääasia että kone toimii moitteetta koko vetoalueella ja on helppo ajaa. Itellä oli muuten joskus semmonen Ladan "parempi"kilpakone joka meni muuten Porin suuntaan.
sps1

Viesti Kirjoittaja sps1 »

ladaracing pori kirjoitti:Voi voi kun noi gt-corollat menevät jo teholuvuissa 220hp
Mutta kehitys kehittyy Eskoseni.
Muistan kyllä sinut Sps1,sun koneeshan teki hessu vai kuinka.
Itse luotan koneen teossa ns.Hannukaisen oppeihin,ei ole tarvinnut valittaa tehon puutetta.
Tottakai tehopenkeissä on eroja mutta mitä sitten,ei kai se ole sun puurolautaselta pois jos joku käy jossain muualla kuin siellä yhdessä ainoassa oikeassa paikassa Noormarkussa. :lol: :lol:
No niin oikaistaas pari juttua ettei tule paha olo kellekään. Ensinnäkään en ainakaan minä ole valittanut mitään tehonpuutetta missään.
Kiva että joku muistaa minut mutta muutama muu asia on tainnut muistista pyyhiytyä pois. Se todella hyvä Ladan moottori mistä sanoin että toista ei ole vielä vastaan tullut oli tehty ns.Hannukaisen opeilla tai jos ollaan tarkkoja sen teki ihan Seppo itse. Ja mitenkään puuttumatta sen enempää teidän tiiminne kaluston tasoon ei ole muuten yhdelläkään teistä sellaista konetta ja vaikka joku penkki näyttäisi teidän koneisiinne tehoa sen 180-190hv ne ovat oikeasti kaukana siitä millä koneella se Pekka aikanaan ajoi.

Sitten oikaistaan sellainen juttu että ei yksikään noista Ladan koneista mistä puhuin ole todellakaan ollut Hessun tekemä että ihan tiedoksi vaan ettei tule väärinkäsityksiä.

Kuten sanoit on totta että penkeissä on eroa ja niissä on itseasiassa joskus aika suuriakin eroja. Jos joku penkki näyttää Ladan koneeseen noita lähemmäs 200 hv:n tehoja niin ei kai siinä mitään kuin onnea vaan tehokkaasta moottorista. Lähinnä tuollaiset jutut naurattavat mutta jos joku saa voimaa siitä että uskoo koneessaan olevan huikeita tehoja niin ei kai siinä mitään kuin etsimään sellaista penkkiä mikä näyttää vielä enemmän yläkanttiin sillä voihan olla jopa niin että pelkkä puhuminenkin isoista tehoista saattaa jopa nostaa vauhtia entisestään noissa kisoissa.

Itse olen niin tylsä ihminen että mieluummin kuulen totuuden koneistani kuin elän pilvilinnoissa noiden moottoritehojen suhteen. Mutta jokainen tehköön tavallaan. Niin että ei tässä muuta kuin sitä 300 hv:n Ladan rallimoottoria odotellessa jatketaan elämää :wink:
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

eikös jossain lehdessä jos kus tehty jotain penkki vertailuja testi autona oli lexus ja taka pyöriltä mittasivat tehoja.

asiaan mulla on 1500 ladan kone jossa on minun mielestä hyvin tehty ladan kansi ja parin muukin henkilön mielestä ja se on vakio alakerralla mitähän sille vois tehdä että sais tehoja pihalla ??

sitten siinä on venttiiliin jälkiä männissä mitähän kannattas tehdä
ton suhteen ??

yritän pistä kannen kuvia ladagalleriaan kuvat ei ole sitten hyviä...
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Niinpä........ Kentillä ja Sps1:llähän on kovaa kritiikkiä, mutta sehän on ihan tervetullutta, varsinkin kun meidän ei tartte sentään baariin mennä huuteleen noita tehoja... Kyllä ne Kojootit on silti ihan eri satasilla noissa tehoissa...., mm. Kumpulaisen viimevuoden Corollasta penkitettiin 230hv, että eipä noi corollat ihan heti jalkoihin jää....

Tuo kyseessä oleva Lada on alunperin ollut kanssa VFTS.., jolla sittemmin ajoi mm. Koivistonalhon Jari joskus 90-luvun alussa F-Cuppia... Nyttemmin tuo kyseinen "rähjäinen" valkoinen Larppa on Padasjoella Virtasella, ja on penkitetty Esatechissä (penkin merkkiä en nyt muista, mutta voin tarkistaa).... Totta on että penkeissä on eroja, mutta totuus on myös se että eroja on moottoreissakin....

Ja mitä Mäkisen Ladaan tulee...., onhan tuota sen käyttämää tekniikkaa nähty... :lol: Meilläkään ei ole sen paremmin ruiskua kuin suorasyttyäkään, mutta täytyy sanoa että kun hätäpäissään tarttee moottori tehdä, niillä kyllä toi 150hv kuitenkin "helposti" saadaan kasaan... Siitä ylöspäin tarttee sitten tehdä töitä ja kaiken pitää olla kohdallaan.. Meidän koneessa on käytetty pikkusen eri äijien kuin Hannukaisen tekemiä kikkeitä, (ei silti, kaikki kunnia Sepolle alan uranuurtajana) mm. kansi on Mattilan Kapan käsialaa.. Moottorin kasaaminen on pitkänlinjan Lada-specialistin M.Syrenin vastuulla... Vai ei ole sellaista konetta..., puuttumatta sen enempää sinun (sps1) autosi tekniikkaan, rohkenen epäillä tuota sinun kaikkien aikojen uskomattominta moottoria maan parhaaksi ja tehokkaimmaksi...., kehitys kehittyy ja maailma muuttuu "eskoseni"... :wink:

Se on pakko sanoa että luotettavuus ongelmia on ollut ihan riesaksi asti, mutta meillä ei ole ollut koskaan tarkoitus vaan ajaa rallia läpi, (kaikki kunnia niillekin keillä on pääasia olla mukana kisassa ja ajaa nautiskellen reitti läpi) vaan tavoite on aina päästä kärjen tuntumaan pikkuäffässä... Joten senkin takia, ja huvin ja urheilun vuoksi koetetaan tehdä tekniikka äärimmilleen että olis edes pieniä mahdollisuuksia ajaa kilpaa tosissaan...

Teretulemast vaan viivalle niillä maan parhailla Ladoilla ja ajamaan kilpaa (kuten mm. Jankos ja Porin LadaRacingin miehet tekee), niin ei tartte lässyttää täällä voorumissa vaan voi keskittyä oleelliseen... :lol: :wink:

No joo..., että semmoista....
sps1

Viesti Kirjoittaja sps1 »

No niin lässytetääs vielä vähän Mickey 69:lle tästä kone ja teho asiasta. Pitää mainita nyt ainakin sen verran ainakaan minun autossani ei ole ollut koskaan Hannukaisen tekemää konetta. Tuo Mäkisen moottori missä oli erään penkin mukaan "vain" 160 hv ei ole varmasti maailman paras mutta enhän ole niin väittänytkään. Totesin vain että huolimatta siitä mitä muilla on tehoa niin miten ihmeessä vieläkään tähän päivään mennessä ei ole tullut nähtyä ja kuultua vastaavaa konetta missään. Itsellä oli aikanaan kone mikä oli melkein yhtä hyvä mutta sekin jäi vielä hopealle Mäkisen koneen rinnalla. Enkä ole myöskään sanonut että oma autoni oli maailman paras mutta onneksi se on sentään AITO Lada VFTS eikä mikään vanha suomi 2105 :wink:

Mutta jos joku penkki näyttää teidän autonne tehoksi esim. 180 hv niin ymmärtääkseni tuo paras nähneeni moottori antaisi sitten samassa penkissä mitattuna 195 hv.

Oli miten oli niin uskokaa lujasti asiaanne ja siihen mitä ikinä teettekin niin silloin on hyvä olla. Itse olen enemmänkin ihminen joka uskoo siihen että koska tänään on Maanantai niin huomenna on Tiistai vai mikä päivä huomenna on :lol:
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Voi vee noita sun kommenttejasi,eurosami.
jos nyt oikein hehkutat sitä "aitoa" vfts:ää joka ei mennyt ees aikoinaan leimasta läpi kun siitä oli runkopalkitkin reijitetty!!
Pistäppä autosi kuntoon ja tule viivalle niin ei tarvi täällä arvostella muiden autojen tehoja. Muistan kyllä kun itse ajoit,et tainnut tuolloin lada-aikanasi pahemmin pärjätä.
Mites sen 1600 koneen kanssa kävi,miksi siirryit takaisin 1300:seen,liikaa tehoa???
On eriasia ajaa kilpaa kuin ajella ryssäkilvillä pitkin Noormarkun teollisuus aluetta.
Ja eikös sun konees tehnyt Special motors????
Niinkuin mickey-69 hyvin sanoi Kehitys kehittyy Eskoseni.
Niin olen itsekin omistanut Suomen ensimmäisen aidon vfts:än.
Miten tuo 2105 muuttuu jos sen täällä rakentaa vfts:ksi jos kerran ainoat oikeat vfts tulee kerran Venäjältä. Luulempa että täällä tehdään vähintään samaveroisia jos ei jopa parempiakin kilpureita. esim. Sorjasaari.
Osataan täälläkin porata reikiä pelteihin!!! Myös hiilikuitua saa täältä.
Jatka tuota kirjoitteluasi vaan Ralli.netissä siellä saat parempaa vänkäys seuraa toisista yhtä kateellisista.
Vedä herneet nokkaasi vaan,ei paljon kiinnosta sun kirjoittelusi,kun tiedän kerran sinut varmasti paremmin kuin sinä minut. :lol: :lol:

P.s. katsastus kortissani lukee muuten mallin kohdalla VFTS,entäs sinun???
Viimeksi muokannut ladaracing pori, 7.11.2005 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

ladaracing pori kirjoitti: Niin olen itsekin omistanut Suomen ensimmäisen aidon vfts:än.
Asiasta seittemänteen mut onko Suomen eka aito vfts ATA-111 kilvillä?
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kyllä on!! 8)
On Helsingin suunnalla nykyään,sillä ajelee Kinnusen Jaro nuorten luokassa sprinttejä.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

O.M kirjoitti:
ladaracing pori kirjoitti: Niin olen itsekin omistanut Suomen ensimmäisen aidon vfts:än.
Asiasta seittemänteen mut onko Suomen eka aito vfts ATA-111 kilvillä?
Siitä on muuten kuvakin tuolla ladagalleriassa jossain mun albumissa.

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... &pos=-1533
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... &pos=-1532
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
sps1

Viesti Kirjoittaja sps1 »

ladaracing pori kirjoitti:Voi vee noita sun kommenttejasi,eurosami.
jos nyt oikein hehkutat sitä "aitoa" vfts:ää joka ei mennyt ees aikoinaan leimasta läpi kun siitä oli runkopalkitkin reijitetty!!
Pistäppä autosi kuntoon ja tule viivalle niin ei tarvi täällä arvostella muiden autojen tehoja. Muistan kyllä kun itse ajoit,et tainnut tuolloin lada-aikanasi pahemmin pärjätä.
Mites sen 1600 koneen kanssa kävi,miksi siirryit takaisin 1300:seen,liikaa tehoa???
On eriasia ajaa kilpaa kuin ajella ryssäkilvillä pitkin Noormarkun teollisuus aluetta.
Ja eikös sun konees tehnyt Special motors????
Niinkuin mickey-69 hyvin sanoi Kehitys kehittyy Eskoseni.
Niin olen itsekin omistanut Suomen ensimmäisen aidon vfts:än.
Miten tuo 2105 muuttuu jos sen täällä rakentaa vfts:ksi jos kerran ainoat oikeat vfts tulee kerran Venäjältä. Luulempa että täällä tehdään vähintään samaveroisia jos ei jopa parempiakin kilpureita. esim. Sorjasaari.
Osataan täälläkin porata reikiä pelteihin!!! Myös hiilikuitua saa täältä.
Jatka tuota kirjoitteluasi vaan Ralli.netissä siellä saat parempaa vänkäys seuraa toisista yhtä kateellisista.
Vedä herneet nokkaasi vaan,ei paljon kiinnosta sun kirjoittelusi,kun tiedän kerran sinut varmasti paremmin kuin sinä minut. :lol: :lol:

P.s. katsastus kortissani lukee muuten mallin kohdalla VFTS,entäs sinun???
No niin taas kerran :lol:

Aloitetaan niistä palkeista. Koska tiedät kaiken niin soita ja tule käymään ja näytä missä on reikiä mitkä on estänyt katsastuksen.

Ja koska tiedät kaiken niin tiedät myös sen että tuolla autolla tuskin tulleen koskaan ajamaan kilpaa sillä se on nähnyt jo sen verran Eurooppaa ja Suomeakin että eiköhän se vain entisöidä uutta vastaavaan kuntoon ja anneta sen viettää eläkepäiviä täällä Suomessa tai sitten jossain muualla.

Tiedät varmasti myös mihin se 1600 kone laitettiin ja minne se meni mutta sovitaan niin että koska siinä oli tehoa melkein 200 hv niin se oli liikaa mulle enkä uskaltanut sillä enää ajaa. Sen 1300 koneen teki Special Motors ja siinä oli tehoa vain ja ainoastaan 130 hv.

Kuten tiedät olen todella useaan otteeseen sanonut todella monelle eri ihmiselle että Suomessa pystytään tekemään ja on tehty todella monta siistimmin tehtyä Ladaa mutta yksikään täällä tehty 2105 ei omaa tuollaista historiaa mitä tuolla autolla on.
Sorjasaaresta sen verran että osaa se ainakin tehdä turvakaaria vanhoihin 2105 Ladoihin. Eipä tuo ajamani Sorjasaaren tekemä auto nyt muuten niin ihmeelliseltä näyttänyt. Sellainen otti vain silmään että siinä oli matkittu noiden Neuvostoliittolaisten käyttämää tapaa keventää koria, mistäköhän oli mallia ottanut??

Hiilikuitu ei ainakaan tietääkseni liity tuohon autoon millään tavalla mutta koska kuten itse huomasit mainita tiedät asioista enemmän kuin minä niin hyvä että tiedät mihin se liittyy.


Sitten tuo kateusasia.Koska tiedät kaiken niin uskallan epäillä tässä kohtaa tietämystäsi jos saat yhdistettyä näihin koneteho juttuihin kateuden jollain tavalla.

Enkä ole mielestäni arvostellut kenekään konetehoja vaan olen kertonut oman näkemykseni asiaan. Tiedustelin vain sitä että missä penkeissä tuollaisia tehoja saadaan jarrutetuksi. Toisaalta olisihan se hauskaa viedä omakin auto penkkin jossa saadaan huikeita lukemia. Voisi hyvällä tuurilla käydä jopa niin että Ladan koneesta saataisiin paremmat tehot kuin tehokkaimmassa ajamassani autossa on tähän asti ollut eli VW Golf 16 veessä jossa oli tehoa muistaakseni noin 215 hv.

Et kovin hyvin minua tunne vaikka niin sanotkin sillä ei minulla ole mitään syytä "vetää herneitä nenään" tällaisesta pikku asiasta.

Ai niin tuo katsastuskortti asia. Tuossa AKK:n myöntämässä kortissa lukee muuten vain Lada 2105. Mutta jos nyt aletaan leikkiä tätä kumpi meistä on kovempi Lada mies leikkiä niin kerroppa jos sinulla on olemassa kilpurisi alkuperäinen rekisteriote niin millä kielellä se on kirjoitettu. Lukeeko siellä Suomea vai Venäjää :wink:

Ja edelleen kuten tiedät en ole koskaan ylistänyt itseäni siitä kuinka kova vetomies olen ja siitä syystä tiedän että minun on turha lähteä haastamaan teitä lähes 200 hv:n Ladoilla ajavia sillä ei tuossa koneessa ole tehoa kuin reilu 150 heppaa ja jos sen joskus laittaa jonkun toisen kilpa Ladan keulille niin noilla tehoilla ei ole kuin jaloissa.

Mutta koska minä en suutu tälläisestä asiallisesta jutustelusta niin toivon että et myöskään sinä tee sitä.

Ei muuta kuin lippu korkealla vaan eteenpäin.
kent

Viesti Kirjoittaja kent »

Vielä sen verran että mitä tuommoinen Ladan kone tulee maksamaan missä tuo 190 heppaa onpi? Ja onko ne ihan kaasarikoneita? Jos semmoinen ei ihan super perkuleesti maksa niin semmoisen vois vaikka hommata ja jos se jossakin Harisen/ Tuning Wordlin penkissä antaa nuo 190 hepan lukemat niin vois jopa semmosen ihan lunastaakkin.
Vastaa Viestiin