Karstainen tulppa
Liian rikas seos mustaisi tuon koko tulpan, oikea väri löytyy juuri tuosta keskielektrodista, ja näyttäisi tuossa olevan juurikin optimissaan.Idän Ihme 1 kirjoitti:Voi käydä myös rikkaalla?
Ja reunoilta siksi musta, koska tulppa on keskeltä kuumempi.
Tuo vaikuttaisi jälleen tuon keskielektrodin väriin.Idän Ihme 1 kirjoitti:Väärä lämpöarvo?
Jos yksi tulppa olisi huomattavasti vaaleampi mitä muut, niin syynä voisi olla todennäköisesti imuvuoto siinä sylinterissä. Sitten toki vikapaikat lisääntyvät jos on tuplia kyljessä. Nyrkkisääntönä vaalea tulppa meinaa laihaa seosta tai liina kuumaa tulppaa. Oikein kireissä koneissa voi myös tulla vastaan että "taaimmaiset" sylinterit, katsottuna vesikierrosta, käyvät kuumempina ja vaativat rikkaamman seoksen. Näitä henkimaailman juttuja ei kyllä ilmene ennen jotain 150hv/l tehoja.
Voi olla että tuonne kyseiseen sylinteriin falskaa öljyä jostain, tulpanjohdon resistanssi voi olla korkeampi mitä kolmella muulla, tai sitten tuo tulppa vaan on ollut hieman yksilö.
Mittaa tulpanjohtojen resistanssit (<6 kohm) ja uudet tulpat paikalleen.
Jos ei korjaannu niin männärenkaat tai ohjurien kumit falskaa öljyä.
Edit: typoja ja vähän asialisäystä
Viimeksi muokannut Stefa, 15.11.2005 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
miten noita tulppien teknisiä arvoja luetaan ja mitkä on ladan orkkistulpan arvot ja mitat, ilmeisesti kaikissa etu-, taka- ja nelivedoissa paitsi 16v on samat tulpat, 16v eroaa vain pienemmällä koollaan (pienempi avainkoko?)

Enemmän taitaa vaikuttaa ikä kun kilometrit. En tiedä minkälaista kumilaatua ovat käyttäneet. Etenkin pitkät seisonnat saattavat myös kovettaa nuo, tämä on jonkinlainen ongelma esimerkiksi vain kesällä liikenteessä olevissa autoissa. Nykyään noita tosin saa silikonista tehtyinä joiden ei pitäisi kovettua.Nonnis kirjoitti:Onko venttiilinohjurinkumit tosiaan paskat jo 65 tkm:ssa?
Vauhdin tae - alamäki
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Juuri noissa kilometreissä vaihdettiin meilläkin noi ohjurin kumit, johtuen juuri pitkistä seisonta-ajoista sekä huonosta kumi-laadusta, nykyisin tosiaankin silikonisekoitteisia, kestää paremmin. Tulpan väri näyttäisi olevan ok.!Stefa kirjoitti:Enemmän taitaa vaikuttaa ikä kun kilometrit. En tiedä minkälaista kumilaatua ovat käyttäneet. Etenkin pitkät seisonnat saattavat myös kovettaa nuo, tämä on jonkinlainen ongelma esimerkiksi vain kesällä liikenteessä olevissa autoissa. Nykyään noita tosin saa silikonista tehtyinä joiden ei pitäisi kovettua.Nonnis kirjoitti:Onko venttiilinohjurinkumit tosiaan paskat jo 65 tkm:ssa?
Kyllä lähtee..!
Jos sama ilmiö toistuu vielä uusillakin tulpilla ja tulpanjohtojen sekä jakajankannen kunto on varmistettu, niin kyllä taitaa ohjurinkumien piikkiin mennä.
Ostin oman Ladani 82-tuhatta ajettuna ja ohjurinkumit oli aivan finaalissa.
Ja totta totisesti, auto oli seisonut melko paljon. Taitaa olla kumien laatu Ladassa se heikoin lenkki.
Niin ja venttiilivälykset pitää tietenkin olla kohdallaan, nehän vaikuttaa vähän joka asiaan varsinkin kun nuo nykyiset pensat on niin lisäaineistettuja.
Ostin oman Ladani 82-tuhatta ajettuna ja ohjurinkumit oli aivan finaalissa.
Ja totta totisesti, auto oli seisonut melko paljon. Taitaa olla kumien laatu Ladassa se heikoin lenkki.
Niin ja venttiilivälykset pitää tietenkin olla kohdallaan, nehän vaikuttaa vähän joka asiaan varsinkin kun nuo nykyiset pensat on niin lisäaineistettuja.
Minkäslaiset kumit tuossa ladan kannessa on? Itsellä on ollut kumeja joiden pusseissa on lukenut millon bemaria, millon volkkaria, millon fiatia, ja kaikki on aivan samanlaisia
Voisi kuvitella että löytyy helpolla käypäiset länsimaiset, ja noita ei varmaankaan kannata venäjältä tuoda. Ottaen huomioon sikäläiset renkaatkin

Voisi kuvitella että löytyy helpolla käypäiset länsimaiset, ja noita ei varmaankaan kannata venäjältä tuoda. Ottaen huomioon sikäläiset renkaatkin

Vauhdin tae - alamäki