Project 2106

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

No niin:
Nyt on vaihdettu vetoakseli uuteen. Perän stefan saa kammettua vetoakselin päällä tai vastaavalla putkella pois. Lähti muutamalla väännöllä. Uuden naputteli isolla hylsyllä (32 mm) jatkovarrella paikoilleen.
Takaiskarit vaihdoin. Olivatkin todella löysät uusiin verrattuna. Yleensäkin näitä kannattaa vaihdella liiankin usein; eivät Ladaan paljon maksa ja vaihtokin käy 19 mm avaimilla. Eteen pitää vielä vaihtaa.
Rattia edelleen kaipailen ja niskatukia...
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Tänään otin 2106:sen liikenteeseen ja Samara sai mennä lepäämään muutamaksi kuukaudeksi.
Viime kesänä olin viimeksi takavetoisen Ladan aktiivisena käyttäjänä. Kaasupolkimen asento on omanlaisensa; taitaa mennä muutama päivä totutellessa :D
Vähän vehje natisee ja kolahtelee, mutta veto on hyvä ja perustekniikka on kunnossa....
Onhan takavetoinen Lada hieman omanlaatuisensa, mutta tunnelmaa on sitten moninverroin :D
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Kytkin on mallia todella raskas. Pari senttiä poljin painuu, mutta sitten on todella raskas eteenpäin. Kytkin on mallia on/off; onneksi en paljon ajele kaupungissa, ajaminen on vähän "kulmikasta". On kenelläkään kokemuksia mistä kytkin ominaisuus johtuu. Välitysjärjestelmä vai kytkinmekanismi?

Ohajus on vähän raskaahko; pitää ensi talvena vaihtaa apusimpukka rullalaakeroituun malliin ja huoltaa ohjausjärjestelmä muutenkin; rallirattikaan ei ohjausta kevennä :D

2106 on selkeästi hiljaisempi ajossa kuin aikaisemmat omistamani 1200L mallit. Kulku on pirteätä, onhan autossa isolohko 1600 :D
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

ladamaster kirjoitti:Ohajus on vähän raskaahko; pitää ensi talvena vaihtaa apusimpukka rullalaakeroituun malliin ja huoltaa ohjausjärjestelmä muutenkin; rallirattikaan ei ohjausta :D
Ihan fysiikan lakien mukaan, mitä pienempikehäisempi ratti, sitä raskaampi väänttää. Siksi ennen autoissa oli suuret ohjauspyörät.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Rattikin on vähän turhan pieni, mutta ohjauksessa on jotain muutakin tahmeaa. Kaupunkikierros käy punttisalikierroksesta :D
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No sillonhan ne punttisali rahat säästyy ladan korjaukseen.
Lada rules
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

No niin; vikalista elää:
- Paisuntasäiliön letkun korvake on melkein irti
- jäähdytysnesteessä paisuntasäiliössä on vaalea kalvo
- kytkin on alkamassa luistamaan

... taitaa mennä 2106 telakalle täksi kesäksi. Tuskin lähden Ahvenistolle näiden vikojen kanssa. Laitan 2106 seisomaan ja otan samaran takaisin liikenteeseen.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Askel eteen ja kaksi taakse

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Lähdin nyt kuitenkin Ahvenistolle 2106:lla. Aamulla kun yritin laitta pakkia vaihteisto vain rutisi. Katsoin kytkinnestesäiliöön ja näytti siltä kuin siellä olisi nestettä. Katsoin uudestaan ja totesin, että säilössä oleva kuminen osan pohjalla oli nestettä. No nostin kumin kuitenkin pois ja totesin, että säiliö onkin tyhjä. Laitoin nestettä säiliöön ja lähdin pöristelemään Ahvenistolle. Pakin sai päälle kun käynnisti peruutusvaihde päällä. Eteenpäin vievät vaihteet vaihtuivat jotenkin.
Ahvenistolla olin alkamassa ilmaamaan järjestelmää kunnes sain vihjeen, että pumppamalla järjestelmä alkaisi toimia; no niin kävinkin ja kytkin toimi.
Radalla kahden kierroksen jälkeen alkoi jäähdytysneste vuotamaan. Pressan kanssa viriteltiin vapaasti hengittävä jäähdyttäjän korkki ja taas radalle.
No kun kytkin alkoi toimia menetin nelosvaihteen. Se ei pysynyt päällä.
Kotiin köröteltiin melkein koko matka kolmosella :(

Nyt siis on hankinta listalla toimiva vaihteisto.

Arpatilta sain melkein priiman jäähdyttäjän sopuhintaan. Ralliratti meni Valkolle. Laitoin väliaikaisesti 2105 ratin, joka on menossa RTJN65:lle.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tässä se nähdään: Älä heitä mitään Ladan osaa roskiin. Ennemmin tai myöhemmin sille tulee tarvetta.
Lada rules
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no nyt olen minäkin tuon kaunottaren nähnyt, todella kestävää tekoa kun auto on peltoautohistoriansa huomioiden varsin lujan näköisessä kunnossa. Harva peltoauto palaa takaisin liikenteeseen.

jospa minäkin taas innostuisin polkaisemaan oman 21061 projektin käyntiin. Nyt olis alkuperäisen kaasuttimen raatokin, jos entisöisi sen ja laittaisi kaasuttimen ja virranjakajan alkuperäisiksi. Kiitokset kaasutin raadoista Arpatille.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Älä ny enerkiaas siihen linnun tekniikaan uhraa, lähtee käyntiin ja kukkuu. Älä jummijammi mee ronkkimaan sinne. Hitsauta nyt se rotisko ensin että saat leiman siihen. Muutaman kympin peltityöt ja vessa toimii taas... asiat tärkeysjärjestykseen. Sitten kun ei oo enää mitään muuta tekemistä, eli lintu kun on hitsattu ja maalattu hienoksi, niin sitten voit räplätä sinne niitä orkkisosiasi...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo ei noilla orkkis osilla mitään kiirettä ole, ohan toi kaasutinkin ihan projekti asteella, mutta nyt kun mulla on se niin voin kuvitella että 10 vuoden sisällä se voi olla autossa kiinnikin, käyttökuntoon nyt ensin, ku selviää tästä muutto hässäkästä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mihnäs päin Ladan keula näyttää??? :P
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Lada paremmax

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

kas kun on näin sadettamax
ei pääse ruoho leikkaamax
ei synny talli maalattamax
on aika panna lada paremmax

ensiks vedet pois laskettamax
sitten jäähdytin pois ottamax
toinen paikalle laitettamax
kas näin on tullut lada paremmax

on tullut mieli ilosemmax
kun on uusi jäähdytin tullut laitettamax
kas näin kiitän Arpatia max
kun on tullut lada paremmax

kunhan vaihdelootan saan paremmax
lähtee lada ajettamax
kulkee lada sitten paikkaan max
on sitten lada lähes max
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

On the road again!

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

No niin nyt vaihteisto vaihdettu toimivaan neljäloviseen. Kytkimessäkin oli silmämääräisesti arvioituna melkein täydet pinnat.
Tallinnasta hankkimani tarvikepakotuken sovitus olikin sitten sellainen, että kiristyksestä huolimatta putki pyöri tyhjää alkuosassa. Piti rakentaa viritys vanhasta putken pätkästä, jonka laitoin liitos kohtaan tiivisteeksi. Päälle vielä hyllyssä ollutta pakoputki nauhaa, niin tiiveys olli taattu.
Kun nyt on kesä ajellut vähän "eri" vehkeillä, oli elämys taas päästä takatuupparin ratiin. :D
Ohjauksessa on jossain jotain jäykkyyttä, koska ajaminen on hieman kulmikasta. Veto on oivaa, koska autossahan on siis klassinen isolohko!
Puskurin päät ovat samat kuin Nivassa! Ostinkin jo neljä käytettyä, mutta Nivassakin on erikokoisia päitä, joten muutama etupuskurin pää on vielä hakusessa. Deltassa ne vain maksavat 51 €/kpl :o
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Vastaa Viestiin