Nivan vetoakseleista

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kamrat

Nivan vetoakseleista

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Pitäs laittaa Nivan etupään vetoakselit kasaan. Ihmettilin toisen puolen nivelestä löytynyttä metallirinkulaa. Toisella puolen sitä ei ollut. Tosiaan en tarkoita sitä lukitusrinrengas mikä lukitsee nivelen akseliin. Metallirinkula on noin 6-8 cm halkaisijaltaan. Mikä sen tarkoitus on? ja tarvitaanko sitä?
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

olisikohan se sieltä Etuperän päästä se lukko rengas mikä pitää vetonivelen siellä sisemmässä vetarin tumpissa en oikein osaa selittää mut..:/
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

¤Offi-Osku¤ kirjoitti:olisikohan se sieltä Etuperän päästä se lukko rengas mikä pitää vetonivelen siellä sisemmässä vetarin tumpissa en oikein osaa selittää mut..:/
Eli siis se ei tule vetoakseliin kiinni vaan nivelen "kuppiin"?
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

Siin sen "kupin" etureunassa näkyy/tuntuu semmoinen ura niin siinä kuuluu olla ainakin lukkorengas.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Rautalangan paksuinen, n. 80mm halkaisijaltaan ja putos sisemmästä vetarin tumpista??

Silloin se on juurikin se lukkorengas jota Osku tossa yrittää epätoivosesti selittää ja kuvailla :D :lol:

Sisemmässä vetonivelessähän on luonnollisesti liuku, nivelen kruunu kuulinen siis pääsee liukumaan siellä maljassa.
Tällä ohuella lukkorenkaalla estetään kruunun pulpahtaminen ulos maljasta ja se asemoidaan juurikin siihen maljan ulkoreunaan (sisäpuolelle).
Kun putsaat sen maljan kunnolla sisäpuolelta niin ura pitäis näkyä.
Kuva
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Löytyihän sieltä ura kun tarkemmin katsoi. Huomasin että olin muuten hankkinut lukkorenkaat aikaisemmin. Olivat vaan noin 3mm paksut. Onko noita sitten erilaisia niveliä? Löysin sopivaa jousirteräslankaa vanhoista kuulosuojaimista :D .

Onko normaalia että toisen puolen sisemmän vetoakselin suojakumi(oksasuoja) käy kiinni apurungon pultteihin? Venäläiset toleranssit?Eihän toi kiinnikäyminen varsinaista kumia hajota.

Nyt kun sain etuperän kasaan pyörittelin toisen puolen pyärät ilmassa renkaita(keskilukko päällä), huomasin että etu ja takaperän välitys on erilainen. Yksi syy varmasti on tämä että etuperä hajosi :x .

Eli ostetaan 4,3 ehjä perämurikka.
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

mulla ottaa ainakin myös se oksasuoja kiinni sinne..
Vastaa Viestiin