
Eli ongelma on tallella, joskin vähäisempänä.
Eli oireet olivat: Lämmöt eivät nouse mittarin mukaan liian korkealle, mutta kuitenkin pitemmän ajon jälkeen kun pysähtyy kuuluu "plup plup plup", paisuntasäiliöön pukkaa ilmakuplaa...
Pidin kohtuuselvänä että kansipahvi oireilisi, vedet pääsi vähiin kerran kun klassinen lämppärin hana päätti muuttaa kabiinin turkkilaiseksi saunaksi.
No nyt uudella pahvilla, auto käy ja kulkee taas. Ajelin tankkaamaan, tarkistin mittarilla seistessä, kaikki ok, vähän höyryä/käryä, mutta rempan jälkeen joka paikka vedessä ja rasvassa. Ajoin muutaman metrin mittarilta syrjään, ja kas kummaa, tuttu ääni "plup plup plup...". Tällä hetkellä lämpömittari oli vähän yli puolen välin.
No ajelin kotiin (~7km), lämmöt vähän normaalia korkeammalla, mutta pysyvät nätisti siinä samassa, punaiselle vielä matkaa vaikka kuinka.
Kotona pelti pystyyn, taaskaan ei kuulu pulputusta, mutta sen sijaan pihisee epäilyttävän oloisesti.
Missään vaiheessa jäähdytysjärjestelmästä ei ole poistunut nestettä niin että sitä olisi joutunut lisäämään.
Mikähän mättää?
-termostaatti? voiko oireilla näin? (erittäin todennäköisesti alkuperäinen)
-vesipumppu? (tarvike, noin vuoden vanha)
-remontissa jääneet ilmat vain poistuu (taitaa olla toiveajattelua)
-kansi halki? (onkohan yleistäkin?)
-jotain muuta?
Ja potilashan on pahamaineisen kuuluisa kattimalli 2105 vuodelta 93.