Ei käy... kipinä hoi!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
VIL-965

Ei käy... kipinä hoi!

Viesti Kirjoittaja VIL-965 »

Ongelma vm75 1200 ladassa. Pitkähkön seisonnan jälkeen jätti tielle talvella. Kesken ajon vain sammui eikä enää lähtenyt käyntiin.

Seuraavat toimenpiteet on jo tehty:
-tulpat vaihdettu
-kärjet vaihdettu
-konkka vaihdettu
-jakajan kansi vaihdettu
-puola vaihdettu jopa kahteen kertaan
-kärkiväliä säädetty ja tarkastettu

Bensaa tulee ja tulpat kastuu. Kipinä tulee mutta se on joka tulpalla ERITTÄIN heikko. puolan johtokin on uusi. Kerran sain sen käyntiin ehkä viideksi sekunniksi kun olin ensin säätänyt kärjet ja tulppien kärkivälin oikeaksi. kävi hetken mutta sammui taas eikä ole sen jälkeen lähtenyt.
On yritetty hinata käyntiin.
Jakajan nokat ovat kyllä kuluneet mutta kärjet aukeavat ja sulkeutuvat...
MISSÄ ON VIKA???
VIL-965

Viesti Kirjoittaja VIL-965 »

unohtui vielä mainita että mekaanista vikaa ei ole, eli puristuspaineet mitattu ja hyväksi havaittu.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Vaihdappa vielä pyörijä jos et sitä vielä oo vaihtanu, niissä on joskus ollu semmosta läpilyöntiongelmaa.
Ja sit mittaa ne tulpanjohdot että on kunnossa.
Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mites se palikka minkä läpi on viety kärkien ja puolan välissä olevan piuha, se voi olla huonona ja antaa maihin jakajan runkoon?!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
VIL-965

Viesti Kirjoittaja VIL-965 »

Vika tosiaan on kummallinen kun se sillai ykskaks sammu. sitä ennen lähti normaalisti käymään ja toimi täysin normaalisti kunnes sammui vaan.
Mut pitää tarkastaa toi johto puolalta jakajalle, ei oo tullu itelle mieleen.
jos ei se auta niin sit se pyörijä. Lähteekö muuten ihan vetämällä irti? joskus yritin sitä nykästä mut ei hevillä lähteny ni annoin olla.
Toisia tulpan johtojakin on kokeiltu mut enpä oo noita mitannu...
meggeri

Viesti Kirjoittaja meggeri »

Ja virtalukko kannattaa tarkistaa. Viime talvena meno loppui yllättäen eikä lähtenyt käyntiin millään vaikka mitä teki. Tuli vaihdettua lähes kaikki sytkä puolelta uusiin osiin. Keväällä talven seisottuaan löysin vian virtalukosta. Uuden kun naapurimaasta sain, on kärry pelannut kuin enkeli.
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja juha »

minun vanha lada söi katkojan kärjet keskeltä kuopalle ei tahtonut lähtee käyntiin ja vikaa etsittiin korjaamolla pitkään
VIL-965

Viesti Kirjoittaja VIL-965 »

aina unohtuu mainita jotain. On vedetty akulta suora johto puolalle mut ei vaikutusta, eli vika ei virtalukossa.
Ja käret on uudet.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Vaiha se pyörijä, todennäköisin vika. ja jos lähtee suurilla ennakoilla käymään niin vielä todennäköisempi...

Saattaa lyödä kipinän suoraan pyörijän läpi jakajan akseliin.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Pyörijän vastus mennyt särki? Pyörijä on kahdella ruuvilla kiinni, ei siis irtoa vetämällä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
VIL-965

Viesti Kirjoittaja VIL-965 »

Joo, löysin itseasiassa tuon pyörijän vastuksen josta edellä mainittiinkin jo ennen kuin tulin lukemaan uusia vastauksia täältä.
Yleismittarilla mittasin niin ei kulkenut elektronit pyörijän läpi, tein patentin siihen väliin kokeillakseni että auttaako mutta lopputulos oli se että kipinä hävisi kokonaan mutta mittarilla mitattuna virta kulki läpi.

Mutta seuraavaksi uusi pyörijä, jospa se sitten lähtis.
VIL-965

Viesti Kirjoittaja VIL-965 »

Kiitoksia kaikille avuliaille vastaajille, uudella ehjällä pyörijällä hörähti heti käymään!
Vastaa Viestiin