Päästöt pepusta...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Päästöt pepusta...

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tossa yritetään kaverin riisikuppia saada katsastuksesta läpi, mutta päästöissä oli vähän ongelmia. Tarkkoja arvoja ei ole, mutta ongelmana olivat tyhjäkäynnillä korkeat CO ja HC päästöt. Kierroksilla kaikki on ok. Tulpat on vaihdettu. korkea CO viittaisi epätäydelliseen palamiseen, joten mahtaisiko ilmansaanti olla häiriintynyt. Kannattaisi vielä varmaan ainakin vaihtaa ilmanputsarin filtteri. Ajatuksia kaivataan...

Ja autohan oli Toyota Corolla '90 1.3i 12V :oops:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

eiköhän toi merkki ole suurin syy noihin vikoihin.. :wink:
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Huonokuntoiset sytytyslaitteet on varmaan suurin syy tyhjäkäynnillä huonoihin hc-arvoihin. Eli vaikka tulpat onkin vaihdettu, koska viimeksi on vaihdettu sytytysjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä?
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Larssoni kirjoitti:eiköhän toi merkki ole suurin syy noihin vikoihin.. :wink:
No onneksi ei oo mun auto 8)
katastrofv kirjoitti:Huonokuntoiset sytytyslaitteet on varmaan suurin syy tyhjäkäynnillä huonoihin hc-arvoihin. Eli vaikka tulpat onkin vaihdettu, koska viimeksi on vaihdettu sytytysjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä?
Ei mitään hajua koska olis vaihdettu. Onneksi tossa on varmaan aika stanu osat nuo mistä puhuit.

Lisäisin vielä tuohon ilmanputsarin filtterin vaihtoon sen, että eikös se niin menny että kun ilmaa ei saada tarpeeksi niin palotapahtuma on epätäydellinen ja siten syntyy häkää eikä hiilidioksidia.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Kemppilukko

Re: Päästöt pepusta...

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

THI-900 kirjoitti:Tossa yritetään kaverin riisikuppia saada katsastuksesta läpi, mutta päästöissä oli vähän ongelmia. Tarkkoja arvoja ei ole, mutta ongelmana olivat tyhjäkäynnillä korkeat CO ja HC päästöt. Kierroksilla kaikki on ok. Tulpat on vaihdettu. korkea CO viittaisi epätäydelliseen palamiseen, joten mahtaisiko ilmansaanti olla häiriintynyt. Kannattaisi vielä varmaan ainakin vaihtaa ilmanputsarin filtteri. Ajatuksia kaivataan...

Ja autohan oli Toyota Corolla '90 1.3i 12V :oops:
Venttiilien välykset ja tiiveys,sytkän ajoitus,usein toyotassa alipainekalvo jakajasta rikki.
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kumma kun ne tojotapojat ei nyt kommentoi mitään??
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vanhoissa Tojotissa imusarjan tiivisteen vuoto seokoittaa seokset...kokemusta on.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Jaska HKI kirjoitti:Vanhoissa Tojotissa imusarjan tiivisteen vuoto seokoittaa seokset...kokemusta on.
Pikkuveljen ehostamassa 1.3 -82 Dexterissä oli juuri tuossa kohtaa se häikkä.
Oli muistaakseni imusarja osittain halki tjsp.
Oli menny siinä edellisen omistajan kolarissa varmaan.

Helppo selvittää suihkuttamalla jotain nestettä (starttia, bensaa yms.) imusarjan päälle auton käydessä. Kierrokset muuttuu kyllä, jos vuoto on siellä kohtaa.

...yleensä tojotat kestää ajaa armageddoniin asti (ko. ikäluokan carina esimerkiksi), mutta pellit ei vaan taida kestää ihan sinne asti :)

Tuosta ko. mallista ei kyllä ole kokemusta, koska ei ole ollut lähipiirissä vastaavia muistaakseni ollenkaan.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Kiitämme tähän asti.

Lisätään vielä, että tämä autohan on sitten vähäpäästöinen... :(
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Jaska HKI kirjoitti:Vanhoissa Tojotissa imusarjan tiivisteen vuoto seokoittaa seokset...kokemusta on.
Täyttä totta. Varsinkin, jos on 70-luvun alun R moottori, jossa imu/pakosatsi tulee vain 4 pultilla kiinni. Kokemusta löytyy.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

OT: Eikös hyvä vastustaja väittelyssäkin anna välillä pieniä myönnytyksiä?

Pieni myönnytys: Mulla on ollu kakkoskorin Korolla peltoautona noin 10 vuotta sitten... :lol:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin