Ajankohtaista Kuvat Historia Linkit Foorumi
VAZ-auton historia
Lada-infon alkusivu
Tarkempaa tietoa eri malleista saat valitsemalla yllä olevista linkeistä mieleisesi.

Lada 110 mallisto taulukko

Lada 110-sarjan kuvia

Lada 110-sarja 2000-luvun tarpeisiin

Ensimmäistä kertaa 2110 mallinumerona tuli käyttöön 80-luvun puolessavälissä, jolloin mallia suunniteltiin Samaran porrasperäiseksi versioksi kuitenkin suunnittelussa edettiin entistä suurempiin mittoihin ja uuteen autoluokkaan jolloin Samara Sedan sai mallinumeron 21099. Nykyisen muotoisen mallin prototyypit oli valmiita 1987-1988 malleista 2110 sedan ja 2112 HB. Suunnitelmissa oli myös 3-ovinen monikäyttömalli sekä jonkinlainen tilafarmari versio. Porrasperäisestä 2110 mallista ensimmäiset koekappaleet valmistuivat jo vuonna 1992, tuotanto alkoi kuitenkin vuoden 1995 lopulla.

 

Lada110 sarja

  1996 vuodesta tuotannossa ollut neliovinen sedan. Uusi isompi etuvetoinen perusmallimalli, joka on kehitetty Samaran tekniikasta. Uuden aerodynaamisesti muotoillun korin lisäksi, autossa oli uutta automaattinen lämmityslaite ja muita hiottuja yksityiskohtia. Uuden mallisarjan ensimmäiset mallikappaleet tehtiin jo vuonna 1984.

AvtoVAZ sarjatuotanto mallit

VAZ-2110
Moottorina varusteista riippuen joko VAZ-2110 tai VAZ-21083 1,5 litran kaasutin moottori. Kaasutin 21083-1107010-31 on varustettu puoliautomaattisella rikastimella. Malli vaihtoehtoina 2110-00 Norma, 2110-01 Lux ja 2110-02 Bolsoi Lux. Huippuversiossa täysi sähköpaketti mm. sähköikkunat, keskuslukko, sähkösäätöiset peilit. Valmistuksessa 1996-1999

VAZ-21101
Moottori VAZ-21114 1,6 litrainen 8 venttiilinen Bosch-monipisteruiskulla. Valmistuksessa vuodesta 2004 lähtien, korvasi malli VAZ-21102 1,5 koneella.

VAZ-21102
Moottori VAZ-2111 1,5 litrainen monipisteruiskulla, varusteista riippuen Bosch, GM tai venäläisvalmisteinen. Mallivaihtoehtoina 21102-00 Standart, 21102-01 Norma, 21102-02 Lux. Valmistuksessa 1997 lähtien.

VAZ-21103
Moottori VAZ-2112 1,5 litrainen 16 venttiilinen monipisteruiskulla joka on Bosch, GM tai venäläisvalmisteinen. Mallivaihtoehtoina 21103-00 Standart, 21103-01 Norma, 21103-02 Lux. Perusmallin varustukseen kuuluu 14" pyörät. Valmistuksessa vuodesta 1999 lähtien.

VAZ-21104
Moottori VAZ-21124 1,6 litrainen 16 venttiilinen Bosch-monipisteruiskulla. Valmistuksessa vuodesta 2004 lähtien, korvasi malli VAZ-21103 1,5 koneella.

Pieninä määrinä OPP AvtoVAZ

VAZ-21103 M
Tyyppi VAZ-21103-03 perustuu 21103 Lux versioon, mutta sen konepelti avautuu puskurista asti, siinä on myös uudet kojelauta ja oviverhoilut. Valmistettu pieniä määriä 2002 lähtien.

VAZ-21103 M3
Tyyppi VAZ-21103-23 on kuten 21103 M -versio mutta siinä on myös muunneltu korin takaosa, jossa on kulmissa pystyt takavalot ja rekisterikilpi tavaratilan kannessa. Valmistettu pieniä määriä vuonna 2002.

suunniteltuja malleja

VAZ-21103 M4
Tyyppi VAZ-21103-05 kuten 21103 M malli, mutta uudenlainen etupään muotoilu, ajovalot Chevrolet Nivasta (VAZ-2123). Valmistukseen pieninä määrinä vuonna 2004.

VAZ-21105
Moottorina tulisi olemaan Diesel, nähtävästi venäläisvalmisteinen, mutta etuvetoisiin Lada malleihin sopivaa dieseliä ei ole vielä saatavilla.

Erikoisversiot

VAZ-211032
Panssaroitu versio tehtaan 1,5i 16v versiosta Lux varustein, tarkoitettu VIP henkilöiden kuljetukseen. Valmitaja PSA Bronto.

VAZ-21106
Lada 110 GTi Opel 2,0i 16 venttiilisellä moottorilla. äSiinä on mm. 15“ renkaat ja akseliväli on muutaman sentin perus 110:ä pidempi. Auto oli ensikerran nähtävänä MIMS-96:ssa versiona Yellow Shark ja vuodesta 1999 GTi:tä on valmistanut Lada-Tool.

VAZ- 21106S
Lada 110 GTi Coupe. Kaksioviselle korilla varustettu versio. Valmistanut Lada-Tool pieniä määriä vuodesta 2001.

VAZ-21106 Rally
Tyyppi 21106-07 virittämättömällä Opel moottorilla

VAZ-21107
Myös alkuun koodilla 21106-27 viritetyllä noin 220-240 hv 7000 r/min vääntö 235 Nm 6000 r/min Opel moottorilla. Muutettu mm. kytkin, jarrut, alusta. Ensimmäiset kappaleet valmisti Englantilainen “Motor Sport Development”.

VAZ-21108 Premier
VAZ-21103-02 malliin perustuva 175 mm akseliväliltään pidennetty versio. Mallia valmistaa SuperAvto, myös VAZ-21128 1,8i 16 venttiilisellä moottorilla.

VAZ-211082
Panssaroitu versio Premier mallista VIP henkilöiden kuljetukseen, sitä valmistaa PSA Bronto.

VAZ-21109 Konsul
pitkä akselivälinen limousine perustuen 21103 malliin. Konsul mallissa on paikat neljälle hengelle ja varustelu taso on korkea, mm. tv, videot, baarikaappi, nahkaverhoilut. Sitä valmistaa pieninä määrinä SpecAvto.

Korvaava malli - Lada Priora

VAZ-2170 Priora
Ensi esittely 2003 MIMS. Perusmoottoreina 1,6 litraiset 8-venttiilinen VAZ-21114 ja 16-venttiilinen VAZ-21124 monipisteruiskutuksella. Auton etupää on mukaeltu 21103 M4 malista ja peräpään muodot M3 mallista. Sisustus on uudenlainen. Tuotannon oli tarkoitus alkaa jo 2004 vuoden lopulla. Tuotanto käynnistyi kuitenkin vasta 2007 vuoden alusta ja vuoden aikana tulee korvaamaan perinteisen 110 Sedanin. Mallissa VAZ-21703 on uudistetti 98 hv:n VAZ-21126 moottori, joka on edeltäjän tapaan myöskin 16-venttiilinen 1,6 litrainen.


Lada 111 sarja

1998 vuodesta tuotannossa ollut viisiovinen farmari.

AvtoVAZ sarjatuotanto mallit

VAZ-2111
Moottori VAZ-2111 1,5 litrainen monipisteruiskulla, varusteista riippuen Bosch, GM tai venäläisvalmisteinen. Mallivaihtoehtoina 2111-00 Standart, 2111-01 Norma, 2111-02 Lux. Valmistuksessa 1998 lähtien.

VAZ-21111
Moottorina varusteista riippuen joko VAZ-2110 tai VAZ-21083 1,5 litran kaasutin moottori. Kaasutin 21083-1107010-31 on varustettu puoliautomaattisella rikastimella. Malli vaihtoehtoina 21111-00 Norma, 21111-01 Lux ja 21111-02 Bolsoi Lux. Huippuversiossa täysi sähköpaketti mm. sähköikkunat, keskuslukko, sähkösäätöiset peilit. Valmistuksessa 1998-1999

VAZ-21112
Moottorina 1,6 litran 8-venttiilinen VAZ-21114 moottori, mallikorvasi vastaavan 1,5 version VAZ-2111 vuonna 2004.

VAZ-21113
Moottori VAZ-2112 1,5 litrainen 16 venttiilinen monipisteruiskulla joka on Bosch, GM tai venäläisvalmisteinen. Mallivaihtoehtoina 21113-00 Standart, 21113-01 Norma, 21113-02 Lux. Perusmallin varustukseen kuuluu 14" pyörät. Valmistuksessa vuodesta 1999 lähtien.

VAZ-21114
Moottorina 1,6 litran 16-venttiilinen VAZ-21124 moottori, mallikorvasi vastaavan 1,5 version VAZ-21113 vuonna 2004.

suunniteltuja malleja

VAZ-21113-04
Nelipyörävetoinen muunnos. Moottorina Ladan 1,5i 16v tai vaihtoehtoisesti 1,6i 16v tai 1,8i 16v.

VAZ-21116-04
Nelipyörävetoinen muunnos. Moottorina Opel 2,0i 16 venttiilinen.

VAZ-21118
Moottori VAZ-21128 1,8 litrainen 16 venttiilinen monipisteruiskulla tai VAZ-21203 2,0i 16 venttiilisellä. Perusmallin varustukseen kuuluu mm. ABS-jarrut. Auton ulkonäkö kuten 21103 M4 mallissa.

Erikoisversiot

VAZ-2111-90
farmarimallin kori ja varusteet on asetettu erilliselle nelivetoiselle alustalle, jossa Nivan 1,7 tai 1,8 litran moottori vaihtoehtoisesti myös tehokkaammalla 2112:n 1,5i 16-venttiilisellä moottorilla, autossa on korotettu maavara, ohjaustehostin ja 16“ renkaat. Ensiesittely oli MIMS-99:ssä. Auto valmistaa pieniä määriä Lada-Konsul.

Korvaava malli - Lada Priora

VAZ-2171 Priora
2170 malliin perustuva farmarimalli on vielä suunnitteilla.


Lada 112 sarja 2000 vuodesta tuotannossa ollut viisiovinen monikäyttökorinen malli.

AvtoVAZ sarjatuotanto mallit

VAZ-2112
Moottori VAZ-2112 1,5 litrainen 16 venttiilinen monipisteruiskulla joka on Bosch, GM tai venäläisvalmisteinen. Mallivaihtoehtoina 2112-00 Standart, 2112-01 Norma, 2112-02 Lux. Perusmallin varustukseen kuuluu 14" pyörät. Valmistuksessa vuodesta 2000 lähtien.

VAZ-21121
Moottorina 1,6 litran 8-venttiilinen VAZ-21114 moottori, mallikorvasi vastaavan 1,5 version VAZ-21122 vuonna 2004.

VAZ-21122
Moottori VAZ-2111 1,5 litrainen monipisteruiskulla, varusteista riippuen Bosch, GM tai venäläisvalmisteinen. Mallivaihtoehtoina 21122-00 Standart, 21122-01 Norma, 21122-02 Lux. Valmistuksessa 2000 lähtien.

VAZ-21114
Moottorina 1,6 litran 16-venttiilinen VAZ-21124 moottori, mallikorvasi vastaavan 1,5 version VAZ-2112 vuonna 2004.

suunniteltuja malleja

VAZ-21121
Moottorina VAZ-2110 1,5 litran kaasutin moottori. Ei tuotanto malli.

VAZ-21128
Moottori VAZ-21128 1,8 litrainen 16 venttilinen monipisteruiskulla.

Erikoisversiot

VAZ-21123
Kolmiovinen urheilullinen muunnos. Moottorina Ladan 1,5i 16v tai vaihtoehtoisesti 1,6i 16v tai 1,8i 16v. Tuotannossa pieninä määrinä vuodesta 2002. Malli tuli AvtoVAZin tuotantoon vuonna 2006, moottorina 1,6 lirtan 16-venttiilinen.

VAZ-21127
Ralliauto Opel 2,0i 16 venttilisellä moottorilla.

Korvaava malli - Lada Priora

VAZ-2172 Priora
2170 malliin perustuva Hatchback on vielä suunnitteilla.


Lada 110 mallisto taulukko


LADA INFON GALLERIA:

Lada 110-sarjan kuvia