Lada-tietoa

Lada-tietoa

Ladoja on muitakin kuin perinteinen nappisilmä taikka Niva. Alta pääset tutustumaan kaikkiin Suomessa myytyihin Lada malleihin. Yksityiskohtaisempaan Lada-tietoon löytyy vastaukset Lada-wikistä https://wiki.ladakerho.fi/wiki/Etusivu.

Lada takavetoiset Suomessa osiossa tarkastellaan Suomessa myytyjä Ladan takavetoisia malleja. Tutustutaan malliston historiaan ja eri mallien varusteluun sekä teknisiin tietoihin. Takavetoisiin malleihin kuuluuvat kaikki ensimmäisestä 1200 mallista viimeisimpiin 1700i malleihin. Korivaihtoehtoja on porrasperäinen ja farmari malli.

Lada Niva ja 4×4 mallisto Suomessa osio käsittää Lada Niva ja Lada 4×4 maastohenkilöautojen vaiheet Suomen markkinoilla. Suomessa on ollut saatavilla Nivan lyhyitä malleja 1600 ja 1700i moottoreilla ja uudempaa Lada 4×4 mallia.

Lada Samara Suomessa osio tekee tutuksi etuvetoisen Samara-malliston. Tekniset tiedot kaikista Suomessa myydyistä Samara malleista. Tekniset tiedot myös katalysaattori ja ruisku-malleista. Näet kaikki versiot vuodesta 1986 aina tähän päivään asti.

Lada 110-sarja Suomessa osiossa tutustut Ladaan, joka vaiheittain korvasi markkinoilta Samaran. Samaraan nähden 110:ssä on lisätty mukavuutta, kokoa ja turvallisuutta, kulutuksen kuitenkaan kasvamatta. Korimalleina Sedan, STW ja HB, moottoreina 1,5 ja 1,6 litraiset sekä 8 että 16 venttiiliset bensiinimoottorit.

Lada Kalina Suomessa osiossa esitellään kotimaassaan Kalina nimellä tunnettu B kokoluokan henkilöauto, jonka myynti alkoi Suomessa HB mallisena elokuussa 2007. Teknisesti auto on jo Samarasta tuttua tekniikkaa, jota on hiottu vastaamaan ajan mukaisia vaatimuksia. Kori ja varustelu sisältää paljon uusia ratkaisuja.

Lada Granta Suomessa osiossa tutustutaan 2016 Suomen markkinoille tulleeseen moderniin henkilöautomalliin.

Lada Vesta Suomessa osiossa nähdään millaiseksi Lada on muuttunut Renault-Nissan yhteistyön tuloksena.

Lada Priora osiossa tutustutaan malliin, jota ei koskaan Suomeen maahantuotu, mutta näitäkin on tänne sen verran kulkeutunut mm. Saksasta ja Ruotsista, että oma osio on tarpeen.

Lada on perheauto – ladan korjaaminen koko perheen voimin antaa hienon yhteenkuuluvaisuuden tunteen!

Lada-Infon tietojen oikeellisuus on tarkastettu useista eri lähteistä. Lada-kerho tai Lada-Infon laatimisessa mukana olleet henkilöt, eivät kuitenkaan takaa Lada-Infossa olevien tietojen oikeellisuutta, eivätkä myöskään vastaa käyttäjälle mahdollisesti aiheutuvasta aineellisesta, terveydellisestä tai muusta haitasta. Mikäli haluat täydellisen varmuuden Lada-autoasi koskevissa huolto ja korjaustoimenpiteissä, ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun Lada huoltokorjaamoon


Alla olevat vanhat Lada-infon vanhat ovat vielä toistaiseksi tässä paikalla.

takavetoiset | Samara | Niva | Lada 110 | Lada 119 | Ladat Venäjällä | Tekniikka ja korjaus
[13.08] Info etusivu 110 ja 119
[13.08] Niva vaiheet suomessa ja Niva 1700i muutokset
[24.01] Samaran vaiheet
[17.12] Samaran/110 ajonestolaitteen deaktivointi/ohjelmointi
[17.12] ET-luvun laskeminen
[24.4] Uutiset siirretty eri osastolle.
[04.4] Miljoona Ladat
[28.3] Axtec järjestelmä
Ratkaisuja Ladasi ongelmiin voit etsiä myös foorumin haku-toiminnon avulla.
Lada-info on aktiivisten kerholaisten tuottama palvelu, jotta sinä voisit tulevaisuudessakin ajaa luotettavasti Ladallasi.
Lada on perheauto – ladan korjaaminen koko perheen voimin antaa hienon yhteenkuuluvaisuuden tunteen!

Lada-info – VAZ autojen informaatiokanava

Lada takavetoiset Suomessa osiossa tarkastellaan Suomessa myytyjä Ladan takavetoisia malleja. Tutustutaan malliston historiaan ja eri mallien varusteluun sekä teknisiin tietoihin. Takavetoisiin malleihin kuuluuvat kaikki ensimmäisestä 1200 mallista viimeisimpiin 1700i malleihin.Korivaihtoehtoja on porrasperäinen ja farmari malli.
Lada Niva Suomessa osio käsittää Lada Niva, nelivetoisen maastohenkilöauton, vaiheet Suomen markkinoilla. Suomessa on ollut saatavilla Nivan lyhyitä malleja 1600 ja 1700i moottoreilla.
Lada Samara Suomessa osio tekee tutuksi etuvetoisen Samara-malliston. Tekniset tiedot kaikista Suomessa myydyistä Samara malleista. Tekniset tiedot myös katalysaattori ja ruisku-malleista. Näet kaikki versiot vuodesta 1986 aina tähän päivään asti.
Lada 110-sarja Suomessa osiossa tutustut isoon Ladaan, joka vaiheittain korvasi markkinoilta Samaran. Samaraan nähden 110:ssä on lisätty mukavuutta, kokoa ja turvallisuutta, kulutuksen kuitenkaan kasvamatta. Korimalleina Sedan, STW ja HB, moottoreina 1,5 ja 1,6 litraiset sekä 8 että 16 venttiiliset bensiinimoottorit.
Lada 117/119 Suomessa osiossa esitellään viimeisin Lada uutuus Suomessa. Kotimaassaan Kalina nimellä tunnettu B kokoluokan henkilöauto, joka on ollut tuotannossa jo pari vuotta, kunnes myynti Suomessa alkoi HB mallisena elokuussa 2007. Teknisesti auto on jo Samarasta tuttua tekniikkaa, jota on hiottu vastaamaan ajan mukaisia vaatimuksia. Kori ja varustelu sisältää paljon uusia ratkaisuja.
VAZ-autot Venäjällä osiossa luot silmäyksen rajan ylitse. Näet Neuvostoliiton autoteollisuuden suurimmat saavutukset ja nyky-Venäjän autoteollisuuden keulakuvan toteutukset. Kaikki menneet, olevat sekä tulevat tuotanto mallit, paljon yksittäisiä mallikappaleita ja kokeellista tuotantoa. Lisäksi lukuisia linkkejä Venäläisille Lada www-sivuille.
Tekniikka, korjaus ja Huolto Yksityiskohtaista paneutumista eri osakokonaisuuksiin ja niiden rakenteisiin. Vinkkejä auton huoltoon ja korjaukseen niin tavalliselle auton käyttäjälle kuin vanhaa entisöivällekin.

Lada-Infon tietojen oikeellisuus on tarkastettu useista eri lähteistä. Lada-kerho tai Lada-Infon laatimisessa mukana olleet henkilöt, eivät kuitenkaan takaa Lada-Infossa olevien tietojen oikeellisuutta, eivätkä myöskään vastaa käyttäjälle mahdollisesti aiheutuvasta aineellisesta, terveydellisestä tai muusta haitasta. Mikäli haluat täydellisen varmuuden Lada-autoasi koskevissa huolto ja korjaustoimenpiteissä, ota yhteyttä lähimpään valtuutettuun Lada huoltokorjaamoon

Huomaathan, ettei Lada-infoa enää päivitetä. Siirry uudelle Wiki -sivulle tästä.